Beskrivelse
Aktivitetspakke – Lær tallene til 10
I denne pakke får du 15 aktiviteter som lader eleverne træne og lære tallene til 10. Eleverne kan bruge aktiviteterne individuelt eller sammen i grupper eller med læringspartner.
Når man underviser nye emner i matematik er det vigtig med variation i aktiviteter og opgaver. Eleverne har behov for at indlære nye ting med forskellige indgange til emnet. I denne aktivitetspakke arbejdes der med tal og talforståelse af tallene op til 10.
Arbejd med tallene til 10, indebærer at eleverne skal kunne:
- tælle frem og tilbage
- koble tal og talsymbol
- skrive tallene rigtig
- koble tal og mængde
- repræsentere tallene på forskellige måder
- ordne tallene ud fra egenskaber
- sammenligne tallene
Mange elever har også brug for mængdetræning for at læringen skal sidde fast. Derfor er det vigtigt, at vi gør det sjovt og ligetil for eleverne at arbejde med det samme emne gennem forskellige aktiviteter, så motivationen opretholdes.
I disse 15 aktiviteter vil du se, hvordan mange af læringsmålene bliver brugt i samme opgave. F.eks. ved at skulle arbejde med at koble tal og mængde, vil elever i startfasen bruge tælling som strategi, og dermed også få øvelse i tælling. Når eleverne arbejder med opgaver hvor de sammenligner tal, vil de ofte i disse aktiviteter møde både talsymbol og talmængder, som de skal sammenligne og ordne. Med andre ord vil mange af de overforstående læringsmål blive arbejdet med parallelt og gennem flere aktiviteter end de er sat op til i vejledningen.
Hvad er inkluderet?
Vejledningen giver forklaringer til hver aktivitet, og aktiviteterne er delt ind i:
- tælling
- koble tal og talsymboler
- skrive tal
- repræsentere tal og mængde
- ordne og sammenligne tal
Opgaver med tal som gives, kan tilpasses elevernes niveau af talforståelse og tallene til 10. Gå i gang med at lære tallene til 10!
Flere aktivitetspakker
Der udarbejdes stadig nye aktivitetspakker. Kig under kategorien Aktivitetspakker for at holde dig opdateret.
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.